Challenges week 2

11 t/m 17 januari

(scroll naar beneden voor de challenges van week 1 en de prijzen die je kan winnen)

--------------------------------------------------

Week 2 challenge

🏃‍♀ī¸ Coopertest đŸ”Ĩ

#craftbeercoopertest

Ken jij hem nog van de lagere of middelbare school? In 12 minuten zo ver mogelijk lopen om te kijken waar je conditioneel staat. Je kan deze test als een benchmark zien voor het begin van het jaar en je kan hem later in het jaar nog een keer doen om te kijken of je vooruit bent gegaan. Meer informatie over de Coopertest vind je op de bijgevoegde website via de rode knop.

​

De wereldrecordhouders (m/v) op de 5km zouden bij de coopertest respectievelijk ongeveer 4750 m en 4300 m afleggen. Succes om daarbij in de buurt te komen. 😉 

​

Het aantal punten wat je met deze challenge kan verdienen hangt af van je leeftijd en hoeveel je hebt gerend. Het puntensysteem wordt uitgelegd via de link hieronder.

​

Minst goed = 2 punten

Iets beter = 4 punten

Redelijk = 6 punten

Goed = 8 punten

Zeer goed = 10 punten 

​

đŸē Biertje?

Week 2 challenge
🏃‍♂ī¸ Say Hi!  đŸ‘‹

#craftbeergreetings

Zeg jij je mede hardlopers wel eens gedag tijdens het rennen? Het doel van deze loop is om alle hardlopers die je tegen komt te groeten. Dat is toch een stuk gezelliger dan strak voor je uitkijken? Je zou het niet denken, maar er zijn heel veel verschillende stijlen die hardlopers hanteren om de andere lopers te groeten. Bekijk ze via de link hieronder. 

 

PS. Via een poll van Runner's World gaf 96% van de hardlopers aan de andere lopers altijd gedag te zeggen, dus een groet terug krijgen zou te doen moeten zijn. 😉 

​

Met deze challenge kan je 1 punt verdienen per gegeven groet (met een maximum van 10 punten). 

đŸē Biertje?

Week 2 challenge

🏃‍♀ī¸ Fartlek đŸšĻ 

#craftbeerfartlek

Fartlek klinkt misschien een beetje vreemd, maar het is een hele nuttige trainingsvorm. Fartlek is afkomstig uit het Zweeds en kan vrij vertaald worden als 'vaartspel'. Een Fartlek-training is een soort intervaltraining, waarbij je varieert in de afstand, tijd en ondergrond van je intervallen. Je verhoogt of verlaagt je tempo wanneer je maar zin hebt en wisselt op welke ondergrond je loopt. Versnel bijvoorbeeld van lantaarnpaal tot lantaarnpaal, sprint naar ieder stoplicht of gebruik bomen in het parkje of bos om tussen te versnellen. De ondergrond afwisselen kan door een stuk op de weg of stoep te lopen en vervolgens weer een stukje op het gras of een zacht pad. Meer info over Fartlek vind je via de rode knop.

​

Met deze challenge kan je 5 punten verdienen.

đŸēBiertje?

Challenges week 1

1 t/m 10 januari

--------------------------------------------------

Week 1 challenge

🏃‍♀ī¸ Een goed begin op 1 januari đŸŽ†

#craftbeerNY

Er zijn miljoenen Nederlanders en Belgen die hardlopen, maar er is slechts een klein gedeelte daarvan dat het nieuwe jaar met een rondje hardlopen start. Daar gaan wij verandering in brengen!

 

Misschien heb je gisteren in kleine kring een goed feestje gevierd en iets te diep in het glaasje gekeken voorafgaand aan de Dry January. Daarom gaan we niet al te gek beginnen. Tijdens deze challenge bepaal je zelf de afstand en het tempo. De enige voorwaarde om de challenge te halen is dat je een rondje hardloopt op 1 januari. 

 

Je kan natuurlijk kiezen voor een warme douche achteraf, maar je kan er ook een nieuwjaarsduik van maken door bijvoorbeeld een run-dip-run te doen. Meer info hierover via de rode knop hieronder. 

​

Met deze challenge kan je 10 punten verdienen.

đŸē Biertje?

Week 1 challenge
🏃‍♂ī¸ Intervallen van ÊÊn minuut đŸ”Ĩ#craftbeerinterval

In ieder trainingsschema hoort een intervaltraining. Intervaltrainingen zijn ideaal om aan je tempo te werken. Start deze challenge met een warming-up. Loop daarna steeds 1 minuut in een pittig, maar gecontroleerd tempo. Na elke minuut hardlopen wandel (beginnende hardloper) of jog (gevorderde hardloper) je 1 minuut om op adem te komen en te herstellen. Herhaal dit maximaal 10 keer, afhankelijk van je niveau. Loop of wandel na de laatste snelle minuut minimaal 5 minuten in een rustig tempo als cooling down.

​

Met deze challenge kan je 1 punt per snelle minuut verdienen (met een maximum van 10 punten).

đŸē Biertje?

Week 1 challenge

🏃‍♀ī¸ Run Forest Run đŸŒŗ #craftbeerforest

Tijdens deze run zoeken we het bos op. Er zitten meerdere voordelen aan hardlopen in het bos. Zo heb je minder verkeer om je heen, dus minder last van uitlaatgassen en geluid. Ook kan de afwisselende ondergrond je helpen om een betere loper te worden. Meer daarover in het bijgevoegde artikel via de rode knop. 

​

Met deze challenge kan je 5 punten verdienen.

đŸēBiertje?

đŸēWelke prijzen zijn er te winnen?

Rauw Brouwers

Floembier

Bierverbond

Ondernulpuntvijf.com

Brothers in law

Brouwerij 't Ij